Google+ Followers

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Απονομή τιμητικού βραβείου στον Θ. Ταμβάκο από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. (23 Μαίου 2017)

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης τίμησε τον μουσικογράφο-κριτικό-ερευνητή Θωμά Ταμβάκο,  με Επιστ...

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2009

περιοδικό 'JAZZ KAI TZAZ', τεύχος Οκτωβρίου 2009 (199)

Κυκλοφόρησε το τεύχος 199 (Οκτώβριος 2009) του ελληνικού μηνιαίου περιοδικού JAZZ KAI TZAZ, με ελληνικά και διεθνή νέα, άρθρα, αφιερώματα, reviews σε CDs και DVDs (με την κριτική παρουσίαση του Θ. Ταμβάκου για τα φωνογραφήματα: α) "Συνθέτες και Ερμηνευτές Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης" και β) "Reinventing Guitar" της Σμαρώς Γρηγοριάδου) και ένθετο CD jazz μουσικής (προσφορά του περιοδικού και των εταιριών παραγωγής τους). Το JAZZ KAI TZAZ κυκλοφορεί στα περισσότερα περίπτερα σε ολόκληρη τη χώρα.

JAZZ AND TZAZ, no. 199 (October) has been issued. In this, critic presentation of article/tribute for CD "Composers and Performers of State Conservatory of Thessalonica, written by Thomas Tamvakos is included.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Den boro na katalavo os pros gia pia prototipia niothoune perifani meriki ston kratiko odio,i stin thessaloniki,i stin Athina,i genikotera se oli tin ellada.
Gia ena cd?Gia ena DVD?Gia enan katalogo sintheton?

To erotima ine:ti paragoune auti i "logii" sinthetes?

Moderna mousiki?piramatiki mousiki?faulos kiklos..

An enan sintheti tha eprepe meriki na ehoune san protipo,ine o Xenakis...apo eki ke pera,to haos!

Ehi vgi tipota pros ta exo apo autous tous sinthetes?Ohi mia sinaulia se kanena mikro theatro tou exoterikou alla an ehi afisi kanenas tipota haragmeno stin istoria tis mousikis san kati to protoporiako??mallon ohi.
Auto simeni oti se auton ton tomea ehoume apotihi!Opos ke o kavakos ipe oti osa panepistimia ke akadimies me titlous spoudon ke na ftiaxoume,den tha vgaloume pote tipota pros ta exo.Moni mas tha dinoume epenous ke titlous o enas ston allo.

Ara to erotima ine: Giati enas Apergis,i enas xenakis zisane sto exoteriko?Giati i ellada den theli na pai brosta stin Sighroni mousiki??.Ehoume kolisi sto parelton.........pou pote den ihame.....

Ανώνυμος είπε...

O kathe kallitehnis (dimiourgos,ektelestis) prosthetei to diko tou litharaki se ena agwna amigws proswpiko. To akroatirio kai o kiriws o xronos (vasika o mellontikos,vl.istoria) einai oi adekastoi krites tou egxeirimatos. I texni den krinetai me orous gipedikous.To erwtima einai pio xekatharo: prwtou ginoume "prwtoporoi" tou antikeimenou mas poso sklira kai epipona exoume ergastei gi'auto? Kaname o,ti kalitero mporousame? Pws mporoume oloi emeis na ginoume "prwtoporoi" ki an ginoume tote poio noima apokta i lexi "prwtoporia"? Proswpika pisteuw oti i mousiki den exei na kanei me orous anagnwrisimotititas kai star system. Afora ton anthrwpo, einai moirasma psichis kai panw apo ola elpida. Einai ena louloudi pou fitrwse mesa apo ta skoupidia.....

Ανώνυμος είπε...

sinthesi = piramatismos

piramatismos = exelixi.

Den ine tipota to kenourgio,

ke o Mozart piramatistike,ke o Lizst ke poli alli.

Etsi o ihos exelihthike.

I diki mas ti kanoune?Epanalavanonte.Ta idia anamasimata.
Ta idia atoma provalonte...ta opia apofasizoune kapii apo tin Athina i opii ine i gnomones tis sighronis mousikis.

Apo eki ke pera an menoume se moirasma psichis kai panw apo ola elpida...as akousoume ton Phebo pou grafi skiladika.Toulahiston,o sinthetis parolo pou ine kakos ke antigrafi,toulahiston hrisimopii tin kenourgia tehnologia.

I diki mas i Logii??
Sonates,embatiria,fouges ke simphonies tis leuterias ke tis elpidas.
O enas grafi gia ton allo.

Gia auto den tha mini tipota axiosimioto stin istoria tis mousikis.Den krivonte i sionistes oute i americani apo piso.
To komblex mas ke to kolima mas se otidipote protoporiako.
Mallon o Boulez ke o ligeti ine i skotines dinamis,ke emis ris EEM imaste i mahites enantia sto katestimeno.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω, αλλά και να δικαιολογήσω ή να συγχωρήσω, είναι ο αρνητισμός των παραπάνω σχολίων για μια προσπάθεια αξιοπρεπή και ποιοτική. Είμαι ένας από τους συνθέτες που συμμετέχουν στο CD και θεωρώ πολύ προσβλητικό να μιλάει κάποιος για τη μουσική μου απαξιωτικά χωρίς καν να την έχει ακούσει, απλά και μόνο διότι είναι προκατειλημμένος. Για να έχει κάποιος δικαίωμα γνώμης και κριτικής πρέπει πρώτα να γίνει κοινωνός της τέχνης για την οποία μιλάει ή γράφει.
Νομίζω ότι είναι λογικό.
Κ.Τ.

Ανώνυμος είπε...

" Αγαπητοί bloggers,
Συγχωρέστε την κατ' αρχήν διαδικαστική παρέμβαση, αλλά νομίζω ότι πριν μπούμε στην ουσία πρέπει να τεθούν ορισμένα θέματα:
Το πρώτο είναι πως όταν κάποιος ή κάποιοι, κόπτονται για την Αισθητική καιτη Γλώσσα της Μουσικής τόσο πολύ (αν και για εμένα τα σχόλια πιο πολύ προς
την ιδεολογία μπατάρουν), θα περίμενες να σέβονται την ελληνική γλώσσα και
να μην γράφουν greeklish. Αν μου απαντήσουν ότι δεν έχουν υπολογιστή με ελληνικά θα τους απαντήσω πως δεν με νοιάζει, όπως αυτούς μοιάζει να μην τους νοιάζει η ελληνική πραγματικότητα και κρίνουν με τόσο αυστηρά και "αντικειμενικά" κριτήρια (ποιανών άραγε; των Γερμανών ή Γάλλων μουσικολόγων;), συλλήβδην το ό,τι έχει γραφεί, γράφεται και γίνεται στην Ελλάδα. (Αυτό μάλιστα ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο δίσκο του Ωδείου, που εμένα πάλι, μου μοιάζει μόνο η αφορμή για να βγόυν διάφορα εσώψυχα.)
Το δεύτερο είναι η ανωνυμία. Το βρίσκω πολύ δύσκολο να συζητάω με
απρόσωπους. Ξέρω ότι είναι ένα από τα ειοθώτα του bloggin, αλλά και το graffiti στους τοίχους του Πολυτεχνείου η της Εθνικής Βιβλιοθήκης θεωρείται
από κάποιους "δημοκρατική έκφραση". Εγώ το θεωρώ βανδαλισμό. Μίας όμως και είμαστε στο χώρο της λεγόμενης "λόγιας μουσικής" να αναφέρω -
για όσους δεν το ξέρουν - ότι όταν ο Σκαλκώτας απάντησε στους επικριτές του γράφοντας ένα σκληρότατο άρθρο για τα μουσικά πράγματα της τότε Ελλάδας, το
έκανε επώνυμα και σύμφωνα με μερικούς μελετητές του έργου του, αργότερα το πλήρωσε κιόλας...
Τώρα, πολύ σύντομα ένα - δύο μόνο σημεία, καθώς είναι αδύνατο να απαντηθούν όλα όσα λέγονται, με περισσή ευκολία. (Μέχρι και ο κος"Φ" επιστρατεύεται
ώστε να αποδειχτεί πόσο χάλια είναι η ελληνική δημιουργία. Μπορώ να ακολουθήσω εύκολα αυτή τη γραμμή λέγοντας ότι εγώ προτιμώ τη Σαρρή, κυρίως
για το γνωστό "ψιλορόζ" video, με τα σηκώματα της φούστας, κλπ, αλλά ας κρατήοσυμε ένα επίπεδο...)
Ξεκινώ λοιπόν από την ανυπαρξία ελλήνων δημιουργών, εκτός των Ξενακίς και Απερζίς: Ανέφερα πριν τον Σκαλκώτα. Μου έχει κάνει εντύπωση το γεγονός πώς
κείμενα με ανάλογες απόψεις (λόγω παράλληλης ιδιότητας, έχω διαβάσει
αρκετά), πάντα τείνουν να τον ξεχνάνε.΄Ακόμα πιο ακραία όμως θεωρώ την παράλειψη του Γ. Χρήστου, που μπορεί να ήρθε από τη διασπορά, αλλά εδώ
δούλεψε και πέθανε.
Αυτά γενικώς ως προς το θέμα της πρωτοπόρου δημιουργίας εν Ελλάδι,
ανεξάρτητα από το ότι συνολικά η "πρωτοπορία" είναι πλέον ένα πολύ
συζητήσιμο θέμα. Είναι προφανές ότι ο καθένας μπορεί να έχει τις απόψεις του. Όμως θεωρώ ότι
σε μία συζήτηση που υποτίθεται κρατάει ένα επίπεδο, δεν είναι δυνατό να υπάρχουν τόσο προφανείς τσαπαστουλιές.
Κ. Α. Λυγνός, Συνθέτης,
Μέλος της ΕΕΜ,
Εκδότης του περιοδικού "ΠΟΛΥΤΟΝΟν",
Βασικός Συνεργάτης του ΑΕΜΘΤ

ΘΩΜΑΣ ΤΑΜΒΑΚΟΣ - THOMAS TAMVAKOS είπε...

Προς τον 'Ανώνυμο':
Αγαπητέ φίλε, κατ' αρχάς σε ευχαριστώ για τις σχολιαστικές παρεμβάσεις σου.
Κατά δεύτερον εμείς στο ΑΕΜΘΤ, και εγώ προσωπικώς αισθανόμεθα υπερήφανοι για την μικρότατη ή μεγαλύτερη (ας κριθεί αναλόγως) συμβολή μας στην ευρύτερη γνωστοποίηση σε κοινό εθισμένο σε ά-μουσα ηχητικά πεδία (από Ρουβά/Βανδή έως Νταλάρα/Πάριο) -και αδιάφορο εν γένει για τα της 'λόγιας' μουσικής- του Έργου σκαπανέων της Μουσικής Τέχνης είτε λέγεται Χρήστος Δέλλας (γνωρίζει ο 'Ανώνυμος' τον αμέριστο και ανιδιοτελή προσωπικό του κάματο για την εκμάθηση μουσικής σε δεκάδες βορειοελλαδίτες ελληνόπαιδες;) έως τον νέο δημιουργό, άπειρο ή και παλινδρομούντα εν μέσω των επιρροών του. Κι αυτό γιατί η 'κακή' ή 'αχρηστη' (η κατά τη γνώμη του και με τα μέτρα [;] της ευρωπαϊκής μουσικοκριτικής/λογικής επεξεργασίας) μουσική δημιουργία όλων αυτών είναι απείρως πιό ενδιαφέρουσα και γοητευτική από το καλύτερο λαϊκοπόπ 'σουξέ' το οποίο κατά κόρον 'άδει' σύμπασα η νεολαία μας. Και θα συνεχίσουμε σε αυτή τη γραμμή. Για αυτό και η χρήση των όρων 'κορυφαίο', 'σπουδαίο', 'ενδιαφέρον' κ.λπ.
Θωμάς Ταμβάκος

ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Google+ Badge